Posted by : Bugyi Monday, January 16, 2012



Windows Registry ဟာ OS နဲ႔ program ေတြ အားလံုး စုေ၀းထိန္းခ်ဳပ္ ထားတယ္လို႔ ေယဘူယ် ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ Registry နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခ်ိန္ညိွ ျပင္ဆင္ ဖို႔လိုတိုင္း ဦးစြာ backup လုပ္ထား ရပါတယ္။ အခက္အခဲ တစ္စံုတစ္ရာ ႀကံဳလာရင္ restore ျပန္လုပ္ ႏိုင္ေအာင္ပါ။ Registry ရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ က႑ တစ္ခု မွားသြားရင္ သံုးမရေအာင္ OS က ရပ္ဆိုင္း သြားတတ္တာကိုး....

Reg. backup,restore and reg. defrag အသင့္ လုပ္ေပးတဲ့ ေဆာဖ့္၀ဲလ္ မ်ားစြာ ႐ွိပါတယ္။ ဒါကို အၿမဲ မတင္ ထားခ်င္ဘူး အဆင္သင့္ ျဖစ္မေနဘူး ဆိုရင္ manual backup လုပ္လိုက္တာေပါ့။ Basic user အတြက္လည္း မခက္ခဲ လွပါဘူး။ Windows မွာ build-in ပါၿပီးသားမို႔ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ၾကည္႕႐ံုပါဘဲ။

Backup လုပ္ဖို႔ အတြက္ Start all programs accessories system tools system restore ကို ေ႐ြးခ်ယ္ေပးပါ။


System restore windows မွာ To create a restore point ကို ထပ္ႏိွပ္ရင္ system properties ေရာက္ သြားပါမယ္။


Create ကိုႏိွပ္ၿပီး အမည္တစ္ခု(Regbackup) ေပးကာ restore point တစ္ခု ဖန္တီးျခင္း အဆံုးသတ္ ႏိုင္ပါၿပီ။


Restore ျပန္လုပ္မယ္ဆို ပထမ ဘက္အပ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ အဆင့္ အတိုင္း Start all programs accessories system tools system restore ကို ေ႐ြးခ်ယ္ေပးပါ။

Choose a diffirent restore point ကို ေ႐ြး႐်္ Regbackup file ကို restore ျပန္လုပ္ ေပး႐ံုပါဘဲ။ restore လုပ္ငန္း ၿပီးဆံုးရင္ ကြန္ျပဴတာမွ auto restart လုပ္ေပး ပါလိမ့္မယ္။


အကယ္႐်္ ၀င္းဒိုး မတက္ေသးရင္ boot လုပ္ေနခ်ိန္မွာ F8 key ကို ဖိထားၿပီး Advanced Boot Options screen ကို ေခါ ္လိုက္ပါ။ Last Known Good Configuration (advanced) ကိုေရြးျခင္းျဖင့္လည္း ေနာက္ဆံုး logon လုပ္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနကို ေ႐ြးယူ ႏိုင္ပါေသးတယ္။

ဒီထက္ ပိုလုပ္ႏိုင္တာ ကေတာ့ system recovery options မွာ system restore ကို ေရြးေပးျခင္းပါ။ ဒါေပမယ့္ vista မွာဘဲ ရပါတယ္။
registry ထဲ ၀င္ေမႊရင္ အေတာ္အသင့္ အမွားေလာက္ေတာ့ ကာကြယ္ ႏိုင္သြားပါမယ္။
သယ္ရင္းမ်ားအာားလံုးအဆင္ေျပမယ္လို႔ေမ်ွာ္လင့္မိပါတယ္



Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © ဘူႀကီး - Hatsune Miku - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -